I TAKET LYSER STJÄRNORNA

2009-09-06 @ 12:18:08
Jag hade hört så jävla mycket om den här filmen, och när jag äntligen tog mig tid att hyra den så blev jag lite besviken. Visst filmen var jättebra, men allt gick så fort och ibland fattade man inte riktigt allting. Men den var sjukt gripande, och jag råkade fälla några tårar. Den är helt klart värd att se!


Handling:
Jenna är fjorton år och borde bara behöva oroa sig för brösten som aldrig växer, varför hon inte är lika populär som Ullis-Knullis och hur hon ska få Sakke snygg snygg snygg att bli kär i henne, eller åtminstone upptäcka att hon finns. Men hemma hos Jenna finns en jobbig mormor och en älskad cancersjuk mamma. Och i Jennas ficka ligger en bortglömd dikt: ”Om du dör mamma, då tar jag livet av mig”.




Längd:
86 min

Manus: Linn Gottfridsson

Genere : Drama

Skådespelare : Josefin Mattsson, Mika bernsdotter, Annika Hallin & Samuel Haus.

Komentera

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Jag vill bli ihågkommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (skriv gärna så jag kan kolla på din blogg!):

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0