NORRMALMS TORG

2009-08-23 @ 13:42:04
Igår hyrde jag och jussi filmen Norrmalms torg. Den är baserad på norrmalmstorgs dramat 1973.


Handling: I augusti 1973 rånades Kreditbanken på Norrmalmstorg av en maskerad man, beväpnad med k-pist. Han tog fyra personer som gisslan och meddelade polisen sina krav: tre miljoner kronor och att Clark Olofsson skulle föras till banken. Det gastkramande gisslandramat pågick i nästan sex dygn.
Filmen var lite B-ig men jag gillade den endå, och man får se hur Stockholms syndromet utvecklas, dock var filmen inte så kraftfull som jag hade förväntat mig, men den var endå ganska gripande.

Skådespelare: Torkel Petersson, Shanti Roney, Tuva Novotny, m.fl

Längd: 90 minuter

Komentera

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Jag vill bli ihågkommen

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress (skriv gärna så jag kan kolla på din blogg!):

Vad vill du säga?:

Trackback
RSS 2.0